Mało kto wie, że w przeszłości Volkswagen Passat oferowany był jako liftback. Później w gamie pojawił się także sedan. Gdy do gamy dołączyło kombi, szybko stało się najbardziej popularną odmianą Passata. Dziś może okazać się jedynym wariantem nadwozia dostępnym w gamie.
Popularność Passata kombi
Volkswagen Passat Variant pierwszy raz pojawił się w modelu Passat B2. Od tamtego czasu pomysł na 5-drzwiowe, duże kombi był podobny. To powiększona wersja Passata, która zapewnia wygodę pasażerom i ogromne możliwości przewożenia ładunków.
Duży bagażnik, łatwy dostęp dzięki dużej klapsie, a także sporo miejsca w środku sprawiły, że Passat Variant jest do dziś bardzo często wybierany przez wiele osób. Popularność wersji kombi wynika także z tego, że wersja Variant nie kosztuje dużo. W stosunku do dużo mniej pakownego sedana koszt to tylko kilka tysięcy złotych więcej.
Passat B9 – zostanie tylko wariant Variant?
Najnowszą generację oznaczono jako B8. Volkswagen przeprowadził już w niej jeden lifting, wkrótce ma się natomiast pojawić nowy model. Co ciekawe, zdaniem Volkswagena nie ma większej potrzeby istnienia sedana w ofercie. Jego rolę przejął prawdopodobnie VW Arteon, czyli sedan o nieco bardziej sportowym kształcie, na bazie Passata właśnie.
Być może aktualna wersja Passata B8 to ostatnia, w której inne modele, niż kombi są dostępne w ofercie. Szkoda, ponieważ Passat sedan był bardzo eleganckim samochodem.
Kombivany wkrótce na dobre znikną z rynku? Producenci pozostawiają jedynie odmiany elektryczne.